Första snön i trädgården.




Snön lyser vit på taken ändast.................

Första snön, jiiipiii.  En vit asiadel i trädgården med snö på Thaistugan och på palmerna känns lite konstigt, men vi är ju i Skåne, så det är vell ok.  Nu gäller det att att få upp matholkarna till fåglarna och talgbollarna, om ni matar fåglarna nu måste ni se till att det finns mat hela tiden annars dör fåglarna.  Så fort maten till fåglana kom på plats, kom de första gästerna, Talgoxen, Gråsparven och  Pilfinken.  Jag tror att rödhaken oxå titta fram där i taxusen. Det är skönt att sitta i värmen och titta ut på fåglarna. Redan innan vi gav mat åt fåglarna så var fasanen på besök och åt av äpplen som ligger på marken. På tal om äpple så blev jag sugen på ugnsbakade äpplen, jag gör iordning ett par till kaffet.
2st äpple som man kärnar ur och gör en fyllning av , havregryn, socker, smör, ferinsocker och lite kanel. rör ihop det till en lagom massa och fyll äpplena, lägg lite i formen och ställ äpplen på massan, sätt in formen i mickron i c:a 4min eller till att äpplena är mjuka, massan görs på måfå efter ens smak. Ha de gott.
    Mvh gert.
Ps. Glömm inte att besöka julmarknaderna på Sofiero. Skånejul på Hässleholmsgården och Tivoli i Köpenhamn.Ds 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0