Inspelning av Antikrundan!

Inspelning av Antikrundan på Krapperup slott i Höganäs. Folk kom i tusental och åter tusental som ville ha saker bedömda i sak och pris av Antikrundans experter som fick det jobbigt med dessa ofantliga köer på flera hundr meter som bara fylldes på efterhand. Jag pratade med en från Viken som hade kommit dit klockan nio på förmiddagen och hade kommit in på gården vid tvåtiden och hade säkert en, ennonhalv timme till innan bedömningen.


Platsen för Antikrundaninspelningen var på Krapperup slott i Höganäs kommun.

Krapperup slott drivs av en stiftelse. ett vackert slott med en välskött slottspark som man får besöka helt gratis, jag kommer att blogga om slottet vid ett annat tillfälle.

Detta är kön som ringlar sig ut på parkeringen c:a 200m.


Hela innergården var knökfullt med folk i kön som oxå ringlade fram och tillbaka.

Svt hade satt upp flaggor för att makera sitt arrangemang.

Väl inne på innergården var teamet på plats att undersöka vad som fanns att vardera.

Jag tyckte mig se en viss likhet med nästa bild.


Jag kan inte sätta fingert på det men det är något, eller?

Här är en enastående blå glasvas, troligen från Venedig, men det är det som är frågan och så priset vill man nog veta när man har köat i tre timmar och har kanske någon timme till innan man är framme.

Den här draken ville de provflyga, men det blåste förmycket, så man fick vardera den inblanko.

Den här kronan, som frun förvarade i denhär smörbyttan, blir intressankt att följa i programmet, den tror jag kommer med och där finns nog en fin historia om denna krona, jag undrar var den kommer ifrån?

I det fina Skånevädret passa man på att spela in delar av Antikrundan framför Krapperup slott. ser fram mot programmet när det sänds på SVT och få höra den inövade repliken, som alla öva på så att man skulle kunna den vid inspelningen, # det hade jag ingen aning om #. Krapperup slotts hemsida. http://www.krapperup.se/
Ha det bäst hälsar Kullamannen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0