Mitt vinter Skåne!

Vintern har kommit till mitt Skåne.

Flera centimeter snö och 4 minusgrader med sol och lite blåst.

Bilderna är tagna vid 16-tiden idag när jag var i Vegholmsskogen med hunden.

Solen var påväg ner.

Snön låg kvar på träden trots att det blåste rätt kraftigt.

Jag är ingen Fan av snö men det är ändå lite mysigt och nu kan man bara hoppas att snön ligger kvar över julhegen. Jag går här och nynnar på, jag drömmer om en vit jul, alltså snö för slånbärslikören är ju precis klar och mandelmusslorna med grädde och sylt måste ju ha sin likör.

Skäldervikens vatten är ju öppet för juldoppet, för hugade badgäster.
En del av mitt Skåne: Kullamannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0