Ms. Quest i Hbgs hamn!

Ms. Quest, Nassau. Det här fartyget låg i Helsingborgs hamn. Fartyget var lite konstigt byggt, så min nyfikenhet gjorde mig lite intresserad, vad detta kunde vara, för jag fick en känsla av att det skulle vara någon slags isbrytare eller något liknande.



På internet fick jag lite fakta om fartyget som är byggt i Danmark 1992 som ett Expeditionsfartyg och trafikerade Grönland. Har bytt ägare ett par gånger och är nu ett Kryssningsfartyg som besöker Skottland, Norge, Spetsbergen och Grönland. Fartyget är i Hbgs hamn för övervintring och skall ses över i Danmark på något varv. Vill ni veta mer om M/S Quest, kan ni gå in på http://www.gronlandsresor.se/fartyg/quest/ms-quest.html Där finns mer info.
Det vore kul om någon varit med på fartyget, då kan ni maila lite bilder och berätta lite om upplevelsen.
Ha det bäst, hälsar Kullamannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0