Dax att sätta ner foten!

Nu får det vara nog, dags att sätta ner foten. Vårt land är ett rikt land, får man höra från våra politiker o det vet de säkert bättre än jag. Vi tar in en mängd flyktingar o ger dem bidrag, bostad o jobb, det har jag inte så mycket att invända mot, MEN det får inte inskränka på våra egna medborgare, vi måste se till att våra egna medborgare får mat o tak över huvet o jobb, det visades på sydnytt att Helsingborg slänger ut sina medborgare ut på gatan o t.o.m de frivilliga som delar ut mat får göra detta på gatan, Jag skulle inte vara stolt att vara Helsingborgare.
Jag har mailat till min kommun (Höganäs) vad de gör för deras medborgare som inte har mat o tak över huvet, väntar på svar.
Jag uppmanar alla att göra detsamma i era kommuner.
Tips till kommunerna, vi har ingen milliter längre, så det finns en massa tält med värme i, låt hemvärnet o lotta kåren sköta dessa tältlägren, de har erfarenhet av detta, som tex. i Helsingborg som inte har några lokaler för de hemlösa, så bygg upp ett läger vid Kärnan eller i stadparken o ge dem lite värme o mat.
Mbh Kullamannen
Ps. kullamannen är för mångfald. Ds
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0