Tro är viktigt i mitt liv

TRO, vad är det? Vem skall man TRO på? Vad skall manTRO?  Varför skall man TRO? Är det viktigt att ha en TRO? m.m. Tänk efter och ni upptäcker genast att frågetäcknen bara blir fler och fler ??????????????
Vad är TRO? Om jag viste det skulle inte frågorna hopa sig, men att ha en TRO är viktigt och min TRO är inte religös utan det är en TRO på livet och kärlen till livet och vad betyder det? Att TRO på livet är att ta reda på min tillhörighet och jag tillhör det ekologiska systemet som allt liv på denna planet gör och de som framhäver att det är Guds skapelse kanske borde forska lite i livets gåtor. Att ha en TRO på Gud är bättre än att inte ha någon TRO.............
TRO på kärleken vad är det? Kärleken är något som står över allt och alla, och svårt att kunna ge eller taga emot. Vad fodras för att kunna ge kärlek? För att ge kärlek är en proses inom en själv som man måste försöka att ta sig igenom och liksom TRO så radas ??????-täcknen upp sig, man måste kunna älska sig själv för att kunna älska andra, gör som jag, forska i dig själv och det har jag gjort i hela mitt liv.
Jag vill att ni nu setter er och lyssnar till Marie Fredriksson låt om TRO och tänk på vad är livet.


Ha det bäst hälsar gert-åke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0