Nu ryker mitt fina uterum.



Mitt fina uterum skall nu rivas och ge plats för en mur till min grekiske staty och sen vet man inte vad som skall vara på betonggolvet, kanske en sittplats eller bara en oas i krukor.


Detta har bara varit ett uterum utan någon funktion, vi var aldrig där utan vi var i trädgården, i friheten. Det kändes som att vara instängd utan kontakt med omvälden, så nu hoppas vi att det skall bli till något bättre .

Det fundamentet där statyn skall stå skall muras upp ett valv och en låg mur i framkanten av uterummet, som skall avgränsa golvet.


Jag tror att vi kommer att trivas bättre om uterummet kommer bort så man kan se korsvikesväggarna.


Uterummet kommer att få en annan funktion på en annan plats i innergården som jag kommer att redovisa senare i bloggen och det kommer att användas på ett bättre sätt.


Dagens blev idag Pattapau. Thailänskt grönsaker med strimlat kött och stekt ägg, som kocken Chon serverade.
Ha det bäst. gert-åke Viaköp Trädgård, Skåne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0