Det blev inte pride utan Malmö!

Det blev inte Pride i Köpenhamn utan det blev en runda till Entré i Malmö i stället, en nybyggt varuhus i norra infarten till Malmö. Från E6san kör man in mot centrum och håller vänsterfilen som leder rakt in till varuhuset och lätt att parkera i  P-huset och därifrån rak in i varuhuset.

Om man nu inte går in från P-huset utan går in från gatan, så är detta den intetsägande entré man har skådat, här finns inte något som gör att man vill gå in där, jag förstår inte tanken med en sådan intetsägande entré, bedöm själv.

Innanför entrén är det lika tråkigt som utanför, detta var den enda utsmyckning vid entrén som välkomna en, jag vet heller inte varför man ställt fyra stolar precis i entrén, man blir ju ganska trött på att inte välkmnas bättre. Dåligt!!!!

Ett par bänkar är utställda, annars ingen utsmyckning alls, att man bygger så smaklöst 2009 är mig en gåta, för tid att förbereda bygget har det ju inte varit, tomten har ju varit obebyggd i ett antal år, så tid har ju inte fattats.

NewYorker var plaserad i det allra mörkaste stället i varuhuset. När jag gick till den delen i varuhuset var det så mörkt att jag trodde att jag hade solglasögonnen på mig, men så var det inte, som tur var att det inte stod något ivägen här då, för då hade man vell gått på det. Nu har jag varit negativ, men det finns positiva delar oxå.

Bio och barnrestaurang för barn som såg bra ut.

Denna restaurangen åt jag Thaimat, kycklingfilé med grön kurri i kockusmjölk, sallad och ris serverades till. Det var mycket gott och tillagat på Thailänskt vis, en klar 4 på en skala, överraskad. Detta är den bästa platsen i hela varuhuset, trivsamt, ljust och utsikt över motorvägen, kanske inte den bästa, det såg ut som det skulle bli en trädgård mot motorvägen, så det blir kanske bättre.

Vy över restaurangen, inte så pjåkig, men det blanka gålvet och mönstert på väggarna så fick man en liten yrselkänsla och det är kanske gjort medvetet, för det serverades bara lättöl i restaurangen.

Gick man över till Torghallen var där ett kaffé i 50-talsdesign, med alla kaffesorter som är på modet nu. Kappuchino som var bra tillrätt, kakor med Usa-stuk alltså stora.

Lite krypin och mysiga sittplatser förhöjde Kafféet och designen var oxå ett plus, att man kunde sitta ute på torget oxå var ett plus.
Sammanfattning, Ett intetsägande och otrivsamt varuhus, som inte lockar en tillbaks igen, förutom restaurangerna och Kafféet i 50-talsdesign, fast varuhuset var lätt tillgängligt och bra pakering. Tummen ner !
Ha det bäst hälsar Kullamannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0