Inspiration för Thaiträdgården

 Thailand

Min inspiration till Thaiträdgårds delen i min trädgård har blivit från resorna till Thailand, där jag har besökt trädgårdar och parker, däras trädgårskonst är vida överträffande våra. Bilderna från denna trädgård, som bestod av fem avdelningar, klara vi av en och halv avdelning på en dag, enorma område och allt trädgårdsarbete görs för hand.










 
Trädgårdsparken är så enorm stor, så kan man hyra elbil eller elefant att åka runt på.









Infarten till denna park är c:a 5km och har då en plantskola på vägen in och den levererar då träd och växter till hela Thailand.

Jag kommer att göra detta till en inspirations källa med besök i parker, trädgårdar och mässor som får mig inspirerad av och kanske ni oxå, hoppas jag.
Ha de nu gott, mvh gert,     
Trädgårsmässan i Malmö, nu i helgen blir kansk nästa inspiration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0