Skånsk vinter när den är på topp!

Här tränas det för nästa OS, 10-minusgrader hindrar inte träningen när siktet är inställt.

Frosten biter och han skakar så man kan knappt ta någon bild som han kan visa upp för sponsorerna, vi tänkte söka bidrag av giribukarna med löner som om de våre från yttre rymden och inte nog med det utan de vill då att arbetarna inte skall ha någon påökning av sin lön. Jag hoppas att dessa företagsledare sover bra om natten. Jag har en undran, om de tänker på alla som far illa i vårt samhälle, barn, gamla, uteliggare m.m. om de matar våra fåglar eller bidrar med något till alla kattastrofer runt om i världen eller är de bara giriga efter mer pengar,
Jag tycker att med så höga löner, så är detta STÖLD, RÅN, på ett lagligt sätt. En snattare burar man in, som tar något i butik för han/hon inte har råd. Jag tycker att vår stadsmenister skall vara vägledande i lönesättningen, en företagsledare har bara ansvar för att aktieägarna skall tjäna så mycket som myligt på arbetarnas bekostnad, men stadmenistern har då det yttersta ansvaret för ett helt land och borde då vara den som har den högsta lönen.
Vårt samhälle är åt fanders, girighet, kriminalitet är till för att skaffa pengar och makt över andra människor och på andra människor. Detta är motsatserna, det ena sättet är lagligt och det andra är olaglit, men syftet är samma.
Mbh Kullamannen, en del av Skåne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0