Prinsessans bröllop!

Jag tog en titt på Prinsessan Bröllop, som handlade om klimatexpedition till Grönland. Jag har några funderingar om detta ämne.

Jag tog denna bild den 15/3 av Ms. Quest, Nassu, en Danskbyggd expeditionsfartyg, just för de farvattnen som klimatexpeditionen med våra nordiska tronföljare var med om, men detta fartyget är numera ett Kryssningsfartyg, Vill ni veta mer om Ms.Quest så gå in på http://www.gronlandsresor.se/fartyg/quest/ms-quest.html för mer info.
Ms. Quest har nu lämnat Helsingborgs Hamn.

Mina funderingar:
Isen i norr smälter i ett rasande tempo och det har redan börjat att visa sig, runt om i världen. Om jag börjar här hemma så pratade jag med grannen, han sade att han måste dränera om sina marker pga. att grundvattnet har stigit så pass att hans potatis 2år i rad har ruttnat.
Höganäs har drabbats, viadukten vid Röret har man fått höja c:a 2m pga. att grundvattnet hade stigit 1,5m.
På andra sidan jorden, Thailand, Surin, där har vattnet stigit så att min Thailänske kopis bror har varit hemma och hjälpt sina föräldrar att höja däras hus c:a 1m och fylla ut marken för att slippa vattnet.
Det finns ögrupper som om en tid inte längre är beboliga.
Vad skall man säga om detta? Programmet i kväll visade oxå att det fanns fosiler av Medelhavsväxter på Grönland för c:a 50mill.år sedan, men då fanns ingen menniska där,så jag tror ju inte att människan har så mycket med klimatförstörelsen att göra, men man skall inte förorena för det, den stora boven i utsläppsfrågan, tror jag jorden själv bidrar med, vulkaner, jordbävningar m.m. samt solens påverkan på jorden. Det finns ju faktiskt planeter som har 5oogr. värme pga. miljöförstöring och där har ju inte varit någon menniska på den planeten, som man vet.
Var rädd om jorden, hälsar 'Kullamannen, en del av Skåne* Bevara Jorden ren.
 40-år i Banschen.
Rot & Rut-avdraget, Profs till halva priset inom 50.000/år/ägare. www.bmt-ab.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0