Nässlans dag!

,Hej på er alla, var haft bloggkramp o laggt min tid på FB som har gett mig bättre respons än här, supersnabba gillan o kommentarer, men jag skall göra ett försök igen, så då kör jag, första inlägget blir lite bilder från ett besök på nässlans dag i våras 12. Blev minst sagt forvånad när jag kom dit o träffade de som var där, när jag gick in genom porten så höll jag på att vända, trodde att jag kommit fel i tid o rum. Vid första anblick trodde jag att jag kommit till Flowerpower för det var samma klädsel, kläder från naturen, växtfärgade hemmavävda tyger, Jag trodde att den rörelsen för länge sedan var borta, Men det var nog samma människor som var med på den tiden som nu ploppat upp genom nässlan, men efter ett tag tog jag mod till mig o gick in. Där bjöds på nässelsoppa o där var underhållning av Trubaduren Tobbe, som hjälpte mig på 70-talet med scouterna i Jonstorp, där vi bjöd på nässelsoppa på scouternas dag på Jonstorpsskola,
.Nu kommer lite bilder från *Nässlornasdag* bilderna får tala för sig själv, så håll nu i agebrädan så åker vi ut i nässlans värld, tjooohoooo.....
Jag är ju glad att nässlan nu är inne igen, ja odlar lite nässlor hemma, gör nässelsoppa, skorpor o torkar o har på frukostgröten sedan låter jag några stå kvar i trädgården till fjärilar o humlor.
Ha nu en god vinter, o glöm inte att kramas <3
Hdb Kullamannen.
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0